12 Eylül 2020 Cumartesi

"Yaptığımın bir değeri ...."

Bu yazıyı, alıntılarla bazı kitapları, az ve öz okumayı benimsediğimi / seçici olduğumu da belirterek, dolaysıyla kararlarımıza etki edebilecek mekanizmaları irdeleyebilmek için yazıyorum. Kendimce evrensel anlamı olan cümleleri de koyu seçiyorum. 

İlk kitap: Bir Matematikçinin Savunması, G.H. Hardy, Tübitak Yayınları, 2.basım, 1994: 

"Hemen belirteyim ki benim matematiği savunmam bir bakıma kendimi savunmam gibi olacaktır ve bu savunmanın bir ölçüde kendini beğenmişlik içermesi kaçınılmazdır. Kendimi, kendi alanımdaki başarısızlardan biri saysaydım, alanım adına da özür dilemeye de gerek görmezdim. 

Bu türden biraz egoistlik kaçınılmazdır *; bir bahane bulmaya da bence gerek yoktur. İyi işler alçak gönüllü insanlarca başarılamazlar. Örneğin herhangi bir konuda bir profesörün yapması gereken ilk şey, hem konunun önemini hem de o konunun sınırları içinde kendi önemini bir parça abartmaktır. Durmadan "Yaptığımın bir değeri var mı?" ya da "Ben bu işi becerecek adam mıyım?" diye soran bir kişi, devamlı olarak, bir yandan kendisi etkisiz kalacak, öte yandan da başkalarının cesaretini kıracaktır. Gözlerini biraz kapamalı konusunu ve kendisini hakettiğinden biraz daha fazla gözetmelidir. Bu çok sakıncalı değildir. Sakıncalı olan, gözlerini sımsıkı kapayarak konusunun ve kendisinin gülünç durumlara düşmesine olanak vermektir."

Devam edecektir...

Ekler:

* Düşük ego / Düşük kendinlik duygusuna lütfen dikkat: 

(1) http://asukrandemiralp2.blogspot.com/2018/02/arastrma-konusu-kendinlik.html

(2) https://www.facebook.com/TSTikTakHip/photos/a.1418838628345531/2783416518554395 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder