13 Mart 2016 Pazar

BİREYİN İHTİYAÇLARI NELERDİR?


Günümüzde olanlardan seçmeler:

 Bir ilkokul birinci sınıf öğrencisi(1992 civarı):
-     "Hep en güzel okuyanlara şiir okutulursa kötü okuyanlar nasıl geliştirebilir?"

Hiyerarşik sistemin besleyicileri nelerdir? 

Bireylerin tümü sanki aynı koşullardaymış gibi otoriteler tarafından ayıklanır, 
kamplara bölünür, sonra? 

Yaşam boyu başarısız, başarılı? Yaşam boyu başarı ödülleri 
Sadece hoş bir örnek; Fred Aster bu yaşamda iki kez yaşamış :-) 
1981Fred Astaire
1989Fred Astaire
Hiyerarşi Rev 2.

Bir ilkokul ikinci sınıf öğrencisi(1993 civarı):
"Neden hep kızlar kızlarla, erkekler erkeklerle satranç oynar?" 
Neden?
Bir öykü: "1990'lı yıllar. Tatilde bir oteldeyiz. Öğlen saatlerinde satranç oynayabileceğimiz bir masa bulduk. O sırada bizi izleyen bir beyefendi yanımıza geldi. Satranç oynamak istediğini eşim Almanca konuşmasından anladı. Oynamaya başladık. Ben çok iyi olduğumu söyleyemem. Ama O kötüydü. Kısa sürede mat olmak üzereyken birden hamleleri geri aldı. ses çıkarmadım. Kısa sürede tekrar mat, tekrar hamleler geri; belki 7-8 kez; hayretler içindeyim. O sırada Almanca söyleniyor ve eşim: 'Şimdiye dek hiç bir kadına satrançta yenilmedim!' diyor dedi! Ve bir kez daha mat ettim! Sonra bu kez de ben hamlemi geri alıp onun beni mat etmesini sağladım :-) Aaa, kabul etti ve oyunu bıraktı. Ohhh." 

Ek olarak bugün farkettiğim bir konu: https://tr.wikipedia.org/wiki/Judit_Polg%C3%A1r





Birilerinin TEK BAŞLARINA en başarılı olması 
ne kadar GERÇEK? 














Ve olması gerekenlerden seçmeler:

Birinin doğuştan gelen bir özelliğini ya da yeteneğini övmek (“Ne kadar zekisin!”) yerine birinin yaşadığı bir süreci övmek; Bu problemle mücadele etme şeklin çok hoşuma gitti” Kaynak: Neden oğluma asla zeki olduğunu söylemeyeceğim?

Yaşamın bir öğrenme olarak algılanması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder