11 Eylül 2012 Salı

Farklılıkları Anlayabilmek_3


 
11-09-2012
 

Farklılıkları Anlayabilmek_3

Okullar Açılırken

İED-İşitme Engelliler ve Aileleri Derneği [1]:

·         Eğitimin şart olduğu kabul edilirken; eğitim için 7 çok geç sloganıyla yola çıkılmışken, erken yaşta eğitime teşvikin ardından, 4+4+4 ile yeni eğitim sistemi ile tanıştığımız şu günlerde, işitme engellilerin “Erken Eğitimden” faydalanması gerekliliği konusunda sağlam zeminler hazırlanmıyor. Pilot Okullar ve Kaynaştırma Sınıflarında başta olmak üzere eğitmenler bilinçlendirilmiyor.

·         İşitme engelliler öğretmeni, uzman odyolog, odyometrist, işaret dili tercümanı vb.. gibi gereken akademik insanları yetiştirme ve yerleştirmede yetkili kurumlarımız çok yetersiz ve çok yavaş kalıyor. Bir arpa boyu yol alınamıyor.”

Bir otistik çocuk annesi: “Oğlumun geleceği için işimi bırakıyorum. Önümüzdeki yıl okula başlayacak. Ona nasıl daha iyi bir gelecek hazırlayabilirim? Daha yoğun çabalamam gerekiyor.”
Bir hiperaktif çocuk annesi: “Nerdeyse her yıl yeni bir okul araştırmak zorunda kalıyorum. Yıl sonunda _getirebilirsek_ okul yönetimi çocuğunuz bizim okulumuza uyum sağlayamıyor” diyor.
Ve bu örnekler uzayıp gidiyor…
Öyle ya da böyle, eğitimin zorla öğretme yöntemlerine uyum sağlayamayan, gerçekte kendi öğrenme ihtiyacına uygun zengin öğrenme ortamlarında bulunabilseler,  çok rahat öğrenebilecek  ve hatta buluş yapabilecek bir çok çocuk ve genç için yeni bir eğitim dönemi başlıyor.
Mevcut eğitim ortamına uyamayan çocuklar ve ebeveynleri için okulların açılması, eğitimdeki klasik “yarış” temposundan çok daha farklı ve doğaçlama çözümler aramaya giden bir sürece dönüşüyor.
Toplumda, birarada, uyumlu bir şekilde yaşayabilmeleri için bireylerin çok küçük yaşlardan başlayarak birarada  yaşayabilmeleri gerekir. Okullar farklılıkların belirlenip ayıklandığı ortamlar olmamalılar. Farklılıkların anlaşılıp birbirini tamamladığı,  kaynaştığı ortamlar olabilmeliler. [2]

Nasıl bir eğitim sistemi olmalı ki, farklılıkları sayesinde mutlu, üretken ve hatta buluşçu bireyler yetişebilsin?



Saygılarımla,

A.Şükran Demiralp

İşitme Engelli "facabook arkadaşım" Sertan Atar'dan gitarında çaldığı "Esen Yeller" ve eşliğinde yaptığı resimler:
 

 

 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder